29 oktober 2016 SV Koedijk JO17-1 tegen Limmen JO17-1

29 oktober 2016 14:15

Ari, B.

29 oktober 2016 SV Koedijk JO17-1 tegen Limmen JO17-1

In het team van José en Antonio zit een beetje zand tussen de raderen. Vol goede moet gingen wij richting Koedijk om daar de topper in de 1e klasse JO17-1 te bekijken. Velen supporters waren aanwezig om beide teams aan te moedigen. Gelijk aan deze wedstrijd begon op het veld naast ons de wedstrijd van G-teams. Mijn complimenten aan deze spelers hoe zij met passie, strijd en plezier hun wedstrijd spelen en beleven.

Op een iets ander manier geldt dat ook voor de spelers van JO17-1. Ook zij spelen met passie en strijd. Alleen het plezier wordt op een andere manier getoond in het veld. Blijkbaar zijn de belangen anders in deze competitie. De goed fluitende scheidsrechter Ari B hield de wedstrijd goed onder controle en waar nodig nam hij de aanvoerders even apart om de situatie te bespreken.

Na de aftrap ging het spel gelijk op. Hoewel de spitsen van Limmen met lange ballen instelling werden gebracht kwamen hieruit geen echte kansen.

In de 8e minuut zette Nino Peemen de aanval op. Via Job Min die de bal aan de voet mee nam en daarbij even twee tegenstanders passeerde, speelde hij halve wege de helft van de tegenstander de bal over naar Finn Wijnker. Finn omspeelde zijn directe tegenstander en schoot hard de bal over de grond op het doel. De keeper van Koedijk kreeg deze bal niet onder controle en Mika Miettinen stond op de juiste plek om als spits de bal onder controle te krijgen en de bal van dichtbij in het doel te schieten, 0 – 1.

Koedijk kreeg deze eerste helft een paar grote kansen. Twee daarvan gingen rakelings voor het doel langs en tot drie maal zagen wij een uitstekende redding van keeper Jesse Glorie.

Tijdens de rust konden wij, supporters genieten van een heerlijk kop koffie of wat verfrissends, dat geserveerd werd door de moeders Paula, Karin en Kira.

In de tweede helft zagen wij verse krachten tussen de lijnen. Bjorn, Xander en Arthur vielen goed in. Xander kwam regelmatig goed voor zijn tegenstander, Bjorn wist met zijn cross-pass de buitenspelers te bereiken en Arthur bleef goed overeind in de duels met zijn directe tegenstander.

Maar Limmen kreeg niet de mogelijkheid om gevaarlijk voor het doel van de tegenstander te komen.

Koedijk wist nog wel te scoren. Door twee maal onoplettendheid van Limmen. Bij de 1-1 kreeg Limmen de bal niet weg en wist een speler onze Jesse te verrassen. Bij de 2 -1 laat Limmen een speler van Koedijk vrij staan om te koppen.

Teleurgesteld verlieten de spelers, technische staf en de supporters sportpark De Weijdt. vvLimmen wist niet de 3 punten mee te nemen naar Limmen. Jongens jammer maar dat is het spel. Er is een winnaar en een verliezer. Teleurgesteld ja, maar plezier moet de boventoon blijven. Net als bij het G-team. Een portie bitterballen en nagenieten van de momenten die goed gingen. Deze week weer lekker trainen, suc6 met de studie en de proefwerken.