Vitesse’22 gelukkiger in spannende derby.

Limmen 1 (zon)

Vitesse 22 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

27 september 2015 14:00

Putten, R. van

Na 10 jaar stond hij weer op het programma, de derby tussen Limmen en Vitesse’22. Na de degradatie van de Castricummers vorig seizoen heeft Limmen er een derby bij en wat voor een. Het veld stond omzoomd met toeschouwers en zoals gewoonlijk stond er bij de kantine de toeschouwers 3 rijen dik. De weergoden lieten zich ook van hun goede kant zien door een heerlijk nazomers weertje over Damphegeest uit te strooien. Een goed veld en alle ingrediënten voor een leuke sportieve wedstrijd waren aanwezig. Leuk werd het zeker, sportief ook op een paar vervelde momenten na, waar het uitvallen van Emile Veldt wel de meest vervelende was, hij moest met een brancard het veld verlaten na een ongelukkige botsing. De verzorging van Emile op het veld duurde een goede 10 minuten waardoor de formeel fluitende scheidsrechter de wedstrijd pas rond 16:00 affloot. Voor dat fluitsignaal was er genoeg gebeurt. De eerste 20 minuten waren beide ploegen aan elkaar gewaagd, waar Limmen pech had met schoten van Paul Zeeman, via de paal het veld in en Stan Donker  op de vuisten van de keeper was het Vitesse die de score opende. Een wat makkelijk weggeven vrije trap op de rand van het strafschopgebied belande via de handen van Randy Scheerman en de paal in het doel. Een domper voor Limmen. De resterende 25 minuten van de 1e helft heeft Limmen er alles aan gedaan om voor de rust de stand weer recht te trekken, alleen daar heb je ook een beetje mazzel voor nodig en dat was vandaag niet aanwezig. Zo gingen we met een 1-0 achterstand richting thee. Na de rust een getergd Limmen dat van plan was er alles aan te doen om Vitesse de eerste nederlaag toe te brengen. Helaas het mocht niet lukken, alles is geprobeerd. 3x de bal voor de lijn weggehaald, een vrije trap van Rens Min via de handen van de keeper en paal/lat uit het doel. Aan de andere kant kreeg Vitesse ook een paar goede tot zeer goede mogelijkheden om de 2-0 te scoren maar dat lukte ook niet waardoor het tot diep in blessuretijd spannend bleef. Limmen was achterin 1 op 1 gaan spelen en Vitesse wist daar optimaal van te profiteren. Het was Robin Bakker die een 1 op 1 situatie met Rens Min optimaal uitbuitte, de combinatie in de 16 met een ploeggenoot aanging en wachtte op de overtreding. Die kwam en de scheidsrechter kon niets anders doen dan de bal op de stip leggen. Deze kans liet Vitesse zich niet ontnemen en Limmen was verslagen, na deze 2e domper heeft Limmen er nog van alles aan gedaan om minimaal 1x te scoren, ook dit zat er vandaag niet in. Vitesse had er zelfs een rode kaart voorover, vasthouden van de doorgebroken Jan Welborden, om dat te voorkomen. De winst was vandaag voor de iets gelukkigere ploeg waar een 3-3 gelijkspel ook mogelijk was geweest. De vele toeschouwers hebben een leuke spannende en bij vlagen enerverende wedstrijd gezien waar onder het genot van een drankje nog lang werd nagepraat.