Sterk Limmen maakt het kampioen EDO heel moeilijk en krijgt tekort

EDO hfc B1

...

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 02

9 april 2016 16:30

Franse, T.

Haarlem, 9 april 2016  Vandaag stond de uitwedstrijd naar EDO op het programma. Mede door het late tijdstip van half 5 vertrokken we met net genoeg auto's en een tot 4 personen gereduceerd legioen richting Haarlem. Over belangstelling hadden we niet te klagen want het ongeslagen EDO had aan één punt genoeg om de titel binnen te halen. Limmen had echter andere plannen en zette dit ook om in daden. EDO werd onder druk gezet en er kwamen kansen. Thijs kwam een teen lengte tekort om een terug gesprongen bal van de keeper in het netje te tikken, een schot van Wesley ging rakelings naast en een kopbal van Joeri zeilde snoei hard over de lat. Het was dan ook zeer onterecht dat de enige kans van EDO er na een klein kwartiertje wel in ging, onhoudbaar voor de foutloos keepende Jesse. Limmen bleef druk zetten waardoor EDO hun geliefde spelletje met opkomende backs niet uit konden voeren. Dirk en Jos zette goed druk op deze mannen zodat ze niet goed in hun spel kwamen. De onvermoeibare Jaap en Ron gaven in de as voldoende tegengas om te zorgen dat ons strafschopgebied niet bereikt werd en de geconcentreerd spelende backs Cody en Job dreven de snelle aanvallers tot wanhoop, ze kwamen er gewoon niet langs. Vlak voor de pauze ging uitblinker Joeri een kopduel aan met een ingehuurde A1 speler van EDO. Joeri kwam als overwinnaar uit het duel en de speler van EDO werd met een gapende hoofd wond door een Ambulance afgevoerd. De rust werd bereikt met een onverdiende voorsprong voor EDO. In de tweede helft nam Quentin de spitspositie over van Thijs en viel Leon in voor Job. Limmen ging op jacht naar de gelijkmaker en onder impuls van Boris begon Limmen zowaar te tikken. Er ontstonden weer kansen en veel corners en vrije trappen voor Limmen maar het laatste zetje kon net niet gegeven worden. De krachten van Limmen begonnen wat op te raken en mede daardoor kreeg EDO nog 2 grote kansen, maar ook deze werden gemist zodat de 2e helft in een gelijkspel eindigde. Jongens fantastisch gespeeld en op basis van veldspel en de kansen verhouding hadden jullie minimaal recht op een punt. De vele thuisblijvers hebben een van jullie best gespeelde wedstrijden van het seizoen gemist. Nog 4 wedstrijden te gaan. HBC is niet zo interessant, maar als jullie de wedstrijden tegen Castricum, Schoten en Velsen weten te winnen, maken we nog een goede kans op de 3e periode, dus ga ervoor.