Bizarre wedstrijd levert 3 punten op

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 02

12 september 2015 13:00

Dekker, T.

Limmen, 12 september 2015 Allereerst wil ik de jonge scheidsrechter een compliment geven dat hij deze voor hem zeer moeilijke wedstrijd heeft laten uitspelen.
Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Velsen B1 op het programma. Limmen begon sterk en ging vol op de aanval. Al snel liet Quentin zijn tegenstander de hielen zien en stoomde op naar de achterlijn. Zijn afgemeten voorzet werd door Arthur keurig met zijn buik het doel in gelopen. Tot ieders verbazing werd de zuivere goal afgevlagd door de grensrechter en tot op heden weet nog steeds niemand waarom. Uit de tegen aanval knalde Velsen op de paal. Bijna 0-1 achter in plaats van een voorsprong. Na een minuut of 10 ging Jaap een duel aan en kreeg een terecht vrije trap tegen. Dit vond de speler van Velsen echter niet genoeg  en deelde een kopstoot uit. Achteraf had hier beter een rode kaart voor gegeven kunnen worden dan een gele. Overigens deed de Velser coach het enige juiste, hij haalde de betreffende speler meteen naar de kant. Limmen bleef aanvallen en de mannen uit Velsen begonnen andere middelen aan te wenden om de aanvals golven te stoppen. Tackles van achteren met gestrekte benen, het werd een beetje link en de irritaties namen toe, zowel in het veld als langs de kant. Het feit dat de grensrechter de ene na de andere mooie aanval van Limmen bleef afvlaggen hielp hier ook niet bij. Limmen kwam op voorsprong nadat Quentin een voorzet van Wesley, schitterend inkopte en in de laatste minuut voor rust tikte Joeri een assist van diezelfde Quentin beheerst binnen. Tussendoor was de eerste rode kaart ook al gevallen toen Dirk uit de lucht geschopt werd. De tweede helft was nog rommeliger en toen Stan met een onhandige actie zijn 2e gele kaart pakte was het op het veld weer in evenwicht. Velsen ramde alle balen hoog voor het Limmer doel en Limmen probeerde te counteren. Vlak voor tijd had dit het gewenste resultaat omdat Thijs, Ron in staat stelde de 3-0 in de touwen te jagen. De wedstrijd eindigde met 9 tegen 9 omdat Arthur de wedstrijd uit geschopt werd en een smerige overtreding op Thijs met rood werd bestraft. Het was niet zo dat het hele team van Velsen raar gedrag vertoonde maar er waren er wel een paar flink de weg kwijt. Deze bizarre wedstrijd eindigde met 3 (of 4) rode en een stuk of 6 gele en allemaal terecht. Dat maak je toch niet elke dag mee, sterker nog dit is voor mij de eerste keer.

Volgende week uit naar Zaanlandia, hopelijk wordt daar wel normaal gevoetbald.