Zwaar bevochten maar dik verdiende overwinning

Schoten B1

B-junioren zaterdag, B1, 1e klasse 02

5 september 2015 12:45

Draijer, J.

Haarlem,5 september 2015  Vandaag de eerste competitie wedstrijd van het nieuwe seizoen. Na de wisselvallige voorbereiding met bij vlagen heel goed voetbal maar ook het missen van ontelbare kansen was iedereen benieuwd hoe deze wedstrijd zou eindigen. Limmen begon slecht en voor een groot deel ongeconcentreerd aan de wedstrijd. Voor we het wisten lag de bal al achter Stan in het netje en konden we in de achtervolging. Hierna waren we wakker en begon Limmen te voetballen. Al snel bleek wat voor een wedstrijd we voorgeschoteld zouden krijgen. Schoten B1 met kracht voetbal en loerend op de counter en Limmen dat het toch meer van techniek en voetballend vermogen moet hebben. Limmen zette aan en Leon stuurde Quentin de diepte in, zijn kogel schampte de buitenkant van de paal. Even later prikte Wesley de bal op de lat. Boris en Dirk combineerden door de verdediging en het schot verdween rakelings langs de verkeerde kant van de paal. Een vrije trap van Jaap spatte uiteen op de lat en ja hoor, hij wilde er wederom niet in. Hierna werd Limmen wat slordiger en volgde er nog een paar counters van Schoten. De rust werd bereikt met een 1-0 achterstand. Na de pauze werd er uit een ander vaatje getapt. Een heerlijk combinerend Limmen zette Schoten met de rug tegen de muur en ging vol op de aanval. Quentin bediende Wesley en die liet beheerst het netje bollen. Even later een snelle aanval van de andere kant en Ron lanceerde de uitstekend doorgelopen Cody, die de 1-2 op het score bord wist te zetten. We gingen verder en kregen een (onterechte) penalty. Joeri vond dit ook en knalde de bal op het dak van de kantine. Schoten probeerde er wel uit te komen maar dit lukte niet echt er kwamen nog meer kansen en een diepte pass van Ron werd door de goed doorzettende Thijs op waarde geschat. Hierna kwam de slordigheid weer terug bij Limmen en de eerste de beste counter zat er al weer in. Totaal onnodig maar het verschil was weer terug naar 1. Kort hierna een vervelend moment waarbij Rens zijn knie verdraaide en niet meer verder kon. Met 10 man ging Limmen weer in de aanval. Dirk veroverde met een stevige tackel de bal en zette Wesley vrij voor de keeper, de marge was weer 2. En in plaats van de wedstrijd rustig uit te spelen viel voor de derde keer deze wedstrijd de concentratie weg wat direct een tegen goal opleverde. Uiteindelijk mochten we tevreden zijn met een 3-4 overwinning, terwijl de tegenstanders niets te klagen hadden gehad als het 3-8 was geworden. Jongens 3 punten maar wel erg wisselvallig. Probeer de volgende wedstrijd de concentratie een hele wedstrijd vast te houden en blijf vooral voetballen. Volgende week thuis de kermiswedstrijd tegen Velsen. Wees een beetje sociaal naar het team en houdt er vrijdagavond een beetje rekening mee dat je nog moet voetballen. Bovendien is een feestje leuker na een overwinning als na een nederlaag.